jul 292007
 

Zoveel ovenfuncties dat het me duizelt: onder- en bovenverwarming, enkele of dubbele grill, stomen, magnetron, hete lucht — en ook nog gewoon bakken. We hebben zaterdag een contract getekend om de apparatuur in onze keuken te vervangen, twee ovens met al deze functies en ook nog een nieuwe kookplaat. Eerst dacht ik voor AEG te gaan (Angelika van de flying apple  was mijn voorbeeld), maar Electrolux levert dezelfde apparatuur met een iets andere en ook leuke styling. Toen we daar ook meer korting op konden krijgen was de keuze niet moeilijk meer. Pff. Drie weken wachten.

Maar waar koop je dit? Het is een dilemma, en ik weet ook niet of mijn leverancier goed is — al leverde die eerder de badkamer bij ons. Stel je hebt een beperkt budget, zoals mijn dochter. Toen ze haar eerste appartement kocht. Stel je vindt een mooie keuken. Stel dat het bij plaatsing niet helemaal blijkt te passen. Stel dat de leverancier een veel te dure oplossing voor het probleem zonder ruggenspraak doordrukt.

Ja, dat overkwam mijn dochter. Dus ging ze in beroep bij de geschillencommissie. Dat ze na een wat lang durende procedure won. Althans, ze krijgt een flink deel van de kosten terug, en de leverancier mag ook nog de kosten van de commissie betalen. Dat laatste is zoveel, dat de leverancier beter een gratis oplossing had kunnen aanbieden. Een flinke tik op de vingers dus.

Maar deze leverancier had binnen 4 weken het bedrag terug moeten storten op de rekening van mijn dochter. Het is inmiddels acht weken en nog steeds is er niets gebeurd. Kinderachtig. Flauw. Of slordig. Bij dit bedrijf heb ik dus zeker niet mijn spulletjes besteld. De naam van deze "geen stijl" leverancier? Bemmel en Kroon in Zoeterwoude.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(verplicht)

(verplicht)